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How has the celebration of informal and peer group based organisational models contributed to the culture of exploitation within the sector? The exploitation takes many forms including unpaid or underpaid work, endless overtime, abusive interpersonal dynamics, and more. These exploitative practices are further amplified for Indigenous, Black, and racialized artists, board members, and workers in the sector with the burden of diversity, equity and inclusion work while navigating the overt and coded racism of the arts sector. What types of labour are made visible and valorized in the sector and which are ignored or erased? What structures that provide standards and supports for artists and cultural workers at all stages of their careers can be implemented sector-wide? This working group can consider models such as guilds, ombudsperson offices, or unions which can be used to organise across all organisations to collectively raise the floor.
Stream facilitator: Joshua Ngenda
Born in Secwépemc territory and raised between Bassa territory in suburban Liberia and Coast Salish territory in Southern British Columbia, Joshua Ngenda is a self-taught artist of Kissi, Kpelle, and mixed settler-European ancestry. Practicing mainly in analogue photography, his work blends street, portrait, and experimental forms. He currently calls home the unceded territories of the WSÁNEĆ and the Lekwungen speaking peoples of southern Vancouver Island.
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Comment la célébration des modèles organisationnels informels et basés sur le groupe de pairs a-t-elle contribué à la culture de l’exploitation dans le secteur ? L’exploitation prend de nombreuses formes : travail non rémunéré ou sous-payé, heures supplémentaires interminables, dynamiques interpersonnelles abusives, etc. Ces pratiques d’exploitation sont encore amplifiées pour les artistes, les membres du conseil d’administration et les travailleurs autochtones, noirs et racisés du secteur, qui ont la charge de travailler sur la diversité, l’équité et l’inclusion tout en naviguant dans le racisme manifeste et codé du secteur artistique. Quels types de travail sont rendus visibles et valorisés dans le secteur et lesquels sont ignorés ou effacés ? Quelles structures fournissant des normes et des soutiens aux artistes et aux travailleurs culturels à tous les stades de leur carrière peuvent être mises en œuvre à l’échelle du secteur ? Ce groupe de travail peut envisager des modèles tels que les associations, les bureaux de médiateurs ou les syndicats qui peuvent être utilisés pour organiser toutes les organisations afin d’élever collectivement le niveau.
Facilitateur du courant : Joshua Ngenda
Né sur le territoire Secwépemc et élevé entre le territoire Bassa dans la banlieue du Libéria et le territoire de la côte Salish dans le sud de la Colombie-Britannique, Joshua Ngenda est un artiste autodidacte d’ascendance Kissi, Kpelle et mixte colon-européenne. Pratiquant principalement la photographie analogique, son travail mêle la rue, le portrait et les formes expérimentales. Il vit actuellement dans les territoires non cédés des WSÁNEĆ et des peuples de langue Lekwungen du sud de l’île de Vancouver.
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